Svar: Svårt skilja ansvariga från deltagare

Bemærk: da du posterer som en 'Gæst', kan du ikke efterfølgende redigere beskeden eller slette det
Please Log på or Registrer to skip this step.

Your e-mail address will never be displayed on the site.
X

Emne historie: Svårt skilja ansvariga från deltagare

Maks. visning af den sidste 6 indlæg - (Sidste indlæg først)

• Billie
  • 's profilbillede
1 måned 6 dage siden
Svårt skilja ansvariga från deltagare

Rollfördelning är central i alla säkerhetsrutiner. När den inte syns uppstår onödiga hinder. Det är lätt att fokusera på regler men glömma tydligheten i praktiken. Synliga hjälpmedel kan förenkla mycket. Därför är det bra att se över hur ansvar faktiskt uppfattas av andra.

• Sia
  • 's profilbillede
1 måned 6 dage siden

Det där kände vi igen väldigt tydligt. När ansvariga inte syns blir kommunikationen lidande. För oss blev lösningen att använda en väst som tydligt markerar ansvar. Jag hittade https://www.brandfast.nu/produkt/utrymningsvast-ansvarig/ där västen är beskriven som avsedd för ansvarig vid återsamlingsplatsen. När den används blir det genast enklare att skilja rollerna åt. Det sparar tid och minskar missförstånd. En enkel åtgärd som gjorde stor skillnad hos oss.

• Jim
  • 's profilbillede
1 måned 6 dage siden

Hej. Jag har funderat på en sak som ofta dyker upp vid våra säkerhetsgenomgångar. När vi pratar om utrymning blir det tydligt att många inte vet vem som har ansvar på plats. Alla står samlade, men rollerna smälter ihop. Det gör att frågor ställs till fel personer. Jag upplever att detta kan bromsa informationsflödet. Det handlar inte om brist på regler, utan om hur de syns i praktiken. Är det någon som hittat ett smidigt sätt att lösa detta?

Tid til at oprette siden: 0.102 sekunder